Terug naar "normaal"

3 april 2016 - Huizen, Nederland

Een kleine radiostilte is weer voorbij, ik ben er weer. Na alle prachtige avonturen zijn wij weer in koud Nederland om daar verder van het leven te genieten. Het is hier weer een hele andere gradatie van genieten maar ook hier is het zeker mogelijk. Ik moet zeggen dat de overgang nog redelijk meevalt. Terug gekomen in Nederland ben ik eigenlijk gelijk weer aan het werk gegaan. Mijn oude baantje bij Coronel Sports kon ik zo weer oppakken. Ontzettend fijn, meteen weer een ritme en vastigheid. Een salaris wat stabiel is en vooral ook weer lieve bekende mensen om mij heen. Ben blij om er weer te zijn! Ik heb een uurtje eventjes ingewerkt en toen was het allemaal weer opgefrist en ready to go. Ik heb niks te klagen.

Jorick is ondertussen begonnen met een opleiding. Hij is van maandag tot en met vrijdag weg. Vrijdag einde van de middag is hij klaar om komt hij weer naar huis. Ik moet zeggen dat het best meevalt, zelf ben ik druk zat. Natuurlijk mis ik hem, het valt mij gewoon mee. Gelukkig maar want het blijft nog wel even zoals het is. Hij heeft nu drie weken gehad, nu nog 13 weken te gaan. Best wat. Hier komen wij wel weer doorheen. Jorick maakt mij onwijs trots. Ik vind het zo goed dat hij dit aan het doen is en probeer hem zo goed mogelijk te steunen. Ik sta er in ieder geval honderd procent achter. Knappe vent <3

Natuurlijk heb ik ook al weer een leuk paardje waar ik een aantal keer in de week naar toe ga. Ik geniet hier onwijs van. Voor mij is die 1,5 tot 2 uur dat ik bij de paarden ben echt een moment van rust en reinheid. Ik kom tot mijzelf, mijn gedachten eventjes op nul en alle stress gaat dan langzaam weer uit mijn lichaam. Genieten.

Vandaag was een prachtige dag, een mooie zonnige zondag. Fijne temperatuur, alles is beter dan de kou van de afgelopen weken. Wat verschrikkelijk zeg. Op echt koude dagen ben ik er helemaal klaar mee. Dan zeg ik tegen mijzelf en ook tegen anderen, ik ga! Ik ga terug! En dat meen ik dan ook. Ik mis Aruba. Ik mis het klimaat, ik mis de sfeer, ik mis mijn lieve vriendinnen, de lieve mensen die ik heb leren kennen, ooh ik mis de zee, de golven, de zoute (en stoffige) lucht, de geweldige restaurantjes, goedkope bioscoop en ik mis de strand BBQ's, ons huis op Rooi Koochi, boekjes lezen in de hangmat, de fosterkittens, onze Ford Explorer, mijn werk bij Jaburibari en most of all mis ik de prachtige zonsondergang. Elke avond weer.

Ik zou niet mijn hele leven op Aruba kunnen wonen, daarvoor is het te klein en daarvoor heb ik te veel dingen uit Nederland gemist. Ik merk namelijk dat ik hier veel dingen ook waardeer. Maar goed, als je af en toe op vakantie gaat en even van het eiland af bent is het de meer geweldige bestemming om te wonen. Het heeft ons zo veel moois gegeven. Jorick en ik zijn zo dicht bij elkaar gekomen. Samen hebben we een prachtige tijd gehad. Niet alles was makkelijk, we hebben ook een hoop beren op de weg gehad. Elke beer hebben wij verslagen, en nu staan wij hier. Samen sterk in ons leuke huisje in Nederland. Waar we weer allemaal mooie nieuwe avonturen gaan beleven en vast ook weer een hoop nieuwe beren gaan verslaan. Hoort erbij, komt allemaal goed.

Ander verhaal. Dacht je dat de auto's op Aruba verschrikkelijk waren. Hier in Nederland is het ook prut. Nieuwe auto gekocht, super leuk ding. Cabrio en alles erop en eraan. Twee rondjes ermee gereden. Volgende dag wil ik starten, geen gehoor. Ik sta stil. Volgende dag weer aan de praat gekregen maar na een kritische blik van mijn schoonvader het beestje naar de garage gebracht. Weg auto.. Anderhalve week later kan ik het blauwe scheurmonster weer komen ophalen. Startmotor vervangen, bedrading vervangen, achterwiel vervangen, ruitenwissersproeier vervangen, toeter vervangen, lek in uitlaat gemaakt en een lek in een benzineleiding gemaakt. Heel wat eurootjes verder weer de weg op. Blijkt er dus van alles mee mis te zijn. Heel erg balen. Maar goed auto terug en nu is het tijd om verhaal te halen bij de dealer. Samen met mijn schoonvader langsgegaan bij Uniek car sale in Nieuwegein. Uniek was het gesprek zeker. Deze man, de verkoper, ging van kwaad naar erger. De details van het gesprek bespaar ik jullie. Het kwam erop neer dat deze man vind dat het probleem bij mij ligt en ik zelf beter had moeten kijken/controleren voor ik deze auto kocht. Oke prima, maar ik ben geen monteur. Zo zie ik er geloof ik ook niet uit. Hij zal vast gelijk hebben gehad, die discussie wil ik niet met hem aangaan. Ik ben er zo klaar mee. Boos dat ik was. Maar goed Rob, mijn schoonvader, is heel rustig en kalm gebleven. Op het moment staat het autootje bij de oude garage waar de auto altijd in onderhoudt is geweest. Dit bedrijf is zo aardig om naar de auto te kijken. De distributieriem wordt nu vervangen en ze gaan mijn voorruit goed erin zetten. Ik ben benieuwd wat de kosten zullen zijn. Hij zei dat het erg vriendelijk zal worden maar goed, jullie kunnen vast begrijpen dat ik niemand meer vertrouw die te maken heeft met auto's. Ik ben erg benieuwd.

Aankomende week heb ik het ontzettend druk. Twee baantjes. Eén bij Coronel en als leuk extra project ga ik werken op een beurs. Wat het precies inhoudt weet ik zelf ook nog niet zo goed maar ik heb er wel erg veel zin in. Het is spannend maar leuk! We gaan het meemaken.

Dit is het weer voor eventjes. Ik zal hopelijk snel weer schrijven.
We spreken elkaar <3

Veel liefde,