Brr koud kikkerlandje

16 juli 2015 - Huizen, Nederland

Goedemiddag allemaal!

Dit keer schrijf ik mijn reisverhaal vanuit het ouderlijk huis. Ik dacht ga gezellig even langs, niemand te bekennen! Alleen Dorus lag in de woonkamer suf naar mij te kijken. Geen papa en geen Tonny. Dan maar even bellen. Papa zijn telefoon lag gewoon op de eettafel dus dat was geen succes. Tonny nam ook niet op. Dan maar eigenhandig inbreken met behulp van de huissleutel die ik heel toevallig nog aan mijn sleutelbos had hangen. Altijd handig. Na een tijdje kwam papa thuis, verrast dat ik aan tafel zat. En nu zit ik gezellig aan de eettafel waar al zo veel verhalen verteld zijn in de loop van de jaren mijn reisverslag te schrijven. Best een leuk moment.

30 juni ben ik alleen het vliegtuig ingestapt. Echt blij was ik niet want zoals jullie weten heb ik een hekel aan vliegen. Gelukkig waren er twee collega's van Jorick die ook op deze vlucht zaten. Toch niet helemaal alleen. Het was een regenachtige dag op Aruba dus ik denk dat Aruba het ook niet leuk vond dat ik weg ging. In het vliegtuig zat ik naast een wat luidruchtige en praatgrage jongen die best brutaal was tegenover personeel. Gelukkig heb ik mij daar wel voor kunnen afsluiten en was het verder een hele relaxte vlucht. Het viel reuze mee, ondertussen ben ik ook wel wat gewend denk ik. Eenmaal aangekomen stond er niemand op mij te wachten bij de aankomsthal. Ik wist het wel al maar toch is dat niet zo leuk. Hele hal stond vol maar niemand voor mij. Papa en Tonny waren heerlijk op vakantie en Rob en Dian hadden die dag ook al wat. Jorick had dus geen beschikking over een auto en dus kon hij mij niet ophalen. Zo makkelijk als ik ben ga ik dan gewoon met de trein naar huis. Hij stond mij wel op te wachten op station Naarden Bussum. Op de motor met een grote tas achterop naar huis. Het was nog een hele opgave. Vast ook een grappig gezicht.

Maar oh ondanks de "hittegolf" heb ik het de meeste dagen koud gehad. Als ik in de zon zit heb ik het lekker maar verder brrr vind ik het maar koud. Al helemaal nu het zonnetje niet de hele dag schijnt en het af en toe weer regenachtig is heb ik het echt koud. Trui aan, vest aan, lange broeken aan, kruik in bed, dikke dekens en vooral heel veel warme thee. Heel wat anders dan wat we gewend zijn in Aruba.

De eerste twee weken was ik samen met Jorick in Nederland. Hij is afgelopen dinsdag weer naar Aruba vertrokken. We hebben een hele boel leuke dingen samen gedaan. Drukke strakke planning maar oh we hebben genoten. De eerste dag in Nederland zijn we samen naar Amsterdam geweest. Heerlijk een ijsje gehaald bij van der linden (zo heet het geloof ik). Daar krijg je echt heerlijk slagroomijs. Genieten. Dat hebben we op de Dam in het zonnetje opgegeten. Terrasje gepakt, biertje erbij, wijntje erbij en een lekkere carpaccio salade. Daarna heeft Jorick mij achtergelaten bij Sabina, Diana en Shirlana. We zijn namelijk diezelfde avond naar de première van Magic Mike XXL geweest. Wat een feest. De film was natuurlijk een groot succes. Er was zelf een stripper voorafgaand aan de film. De hele bioscoop was volgeladen met vrouwen en dat was te merken ook. Toen de stripper kwam was het een groot spektakel met giechelende, roepende en vooral ook gillende vrouwen. Ja het was leuk! En daarna kon ik ein-de-lijk lekker naar bedje toe. Naast mijn lieve vriendje <3

We zijn ook naar Madurodam geweest, naar de tour de france, naar zeeland op bezoek bij Chris en Joska, op bezoek geweest bij Christy en Nick (vrienden uit Aruba) en daar hebben we Patrick en Benthe nog gezien en gesproken (ook vrienden uit Aruba). We zijn gezellig met Rob en Dian uit eten geweest en toen is Jorick ontzettend verrast (waarmee precies dat bespreken we eind september). Eindelijk mijn kleine nichtje Emily gezien. En nog heel veel meer. Het was rennen vliegen om alles in die twee weken te proppen maar het is ons gelukt!

Afgelopen zondag hebben we een BBQ bij ons thuis gehad. Zo had iedereen de kans om ons even te zien en te spreken en we vinden het natuurlijk ook super gezellig om iedereen weer te zien. Uiteindelijk was het niet zo druk maar wel een heel leuk clubje bij elkaar. We hebben echt onwijs genoten. De BBQ aan, lekker eten en daarna de vuurkorf aan. We hebben tot 00:30 buiten in de tuin gezeten. Geen zin om toen nog op te ruimen dus we hebben lekker alles laten staan tot de volgende dag. BOM ONTPLOFT!! Gelukkig was alles binnen 2 uur weer netjes op orde. Afwas gedaan, tuin weer netjes, huis weer schoon. Alsof er niks gebeurd was.

Nu Jorick weg is heb ik een beetje meer rust. De meeste mensen hebben we gezien en dat maakt het voor mij nu wat makkelijker. Ik heb heerlijk paardgereden met mijn lieve zusje Fanny. Heerlijk om weer de hele dag gezellig te kletsen over alles wat ons bezig houdt en om samen te eten en dan vooral ook samen paardrijden. Het was genieten. Afgelopen dinsdag was echt even een sentimenteel momentje. Door Fanny ben ik begonnen met paardrijden. Elke woensdag ging ik mee kijken bij haar les die zij kreeg van Natasja. Daar heb ik eigenlijk de basis al geleerd want elke woensdag mocht ik uitstappen. Fanny zat vaak op Simon of Sabrina, twee kleine witte paardjes. Perfect om het op te leren. Deze les zaten we ook allebei weer op een pony. Terug in de tijd want we hadden ook les van Natasja! Allemaal hartstikke toevallig.

Op Aruba is het onmogelijk shoppen. Je hebt hele dure merken, maar zoals ik zeg, die zijn heeeel duur. Verder heb je niet echt mode zoals hier. Het zijn vaak een beetje de kleren die wij hier op te markt zien. Net niks en helaas daar ook voor te veel geld. Dus wat ga ik dan doen als vrouw? Afspreken met mijn beste vriendinnetje Elise en shoppen tot we erbij neervallen. Allemaal leuke dingen gezien en gekocht. Het was heerlijk. Ging weer een wereld voor mij open. Wat een feest!

En nu is het tijd voor mij om nog even te genieten van mijn lieve familie en vrienden, van Nederland op zijn best in de zomer, van de heerlijke geur van bloemetjes boompjes en heide, van het fietsen, van het hardlopen zonder aangevallen te worden door straathonden, van het wandelen en vooral ook van het slapen zonder het eeuwige gezoem van de airconditioning op de achtergrond. Heerlijk!

Over twee weken vlieg ik vanuit schiphol met KLM naar Suriname toe. Daar treffen Jorick en ik elkaar weer voor vakantie. Hoe we vanuit daar verder gaan weten we nog niet. Laten we onszelf verrassen met wat komt aanwaaien. Daarna zullen jullie wel weer van mij horen!

Dat was het dan wel weer voor vandaag. Mogen jullie mij willen bereiken dan kan je een whatsappje sturen op mijn Nederlandse nummer. Je kan bellen en smsen op een nieuw nummer, als je die niet hebt kan je die via facebook oid aan mij vragen :)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade