Bezoek! Part 2

5 oktober 2014

Bon dia,

Daar zit ik dan.. Jeroen is weer terug naar Nederland en Jorick zit op Curacau. Het is heel gek om na twee weken gezelligheid weer even alleen te zijn. Precies nu voel ik me ook niet helemaal fit, ook op Aruba zit het soms even niet mee ;)

Maar wat heb ik het leuk gehad met Jeroen de afgelopen twee weken. In het vorige reisverslag schrijf ik over de eerste week en wat we allemaal hebben meegemaakt. In week twee hebben we deze lijn voortgezet. Vandaar: Bezoek! Part 2. Jorick is maandag naar Curacau vertrokken dus helaas was hij er niet bij deze week. Gelukkig komt hij al weer bijna terug, dan kunnen we weer even heerlijk samen genieten. Oh wat kijk ik daar naar uit <3

Maandag was eigenlijk niet zo een bijzondere dag. We hebben heerlijk rustig aan gedaan. Jorick vertrok heel vroeg in de ochtend, daarna kon ik zelf niet goed meer in slaap komen. Jeroen heeft gelukkig wel lekker kunnen uitslapen. Vervolgens hebben we samen het huis schoongemaakt en heeft Jeroen even tijd gehad om te leren voor het duiken. Donnie heb ik de hele dag niet gezien en daar ging ik me rond het middaguur wel zorgen over maken. Normaal is hij nooit langer dan 2-3 uur weg.. Maandag is hij van sochtends vroeg tot savonds laat van huis geweest.. Gelukkig kwam hij wel weer thuis. Hij was helemaal kapot en schrikachtig. Het zal me niet verbazen als er iets is gebeurd buiten. Gelukkig had hij geen wondjes of andere rare plekjes en heeft hij de hele nacht lekker bij Jeroen op bed geslapen.

Dinsdag zijn we sochtends de hooiberg opgegaan. Een betere tijd dan vorige keer neergezet. Dit keer in 8,5 minuut naar boven en binnen 7,5 minuut weer beneden. Hebben we toch weer mooi even gedaan.

Woensdag heeft Jeroen de hele ochtend gedoken. Hij had er twee gepland in de ochtend. Van Moomba beach vertrok hij met het bootje naar de duiklocatie en ik bleef achter op het strand. Zo vervelend om je dag te beginnen met een boekje op het strand. Ik heb genoten van de rust, zon, zee, strand en van het boek. "De fotograaf van Auschwitz" geschreven door Maurizio Onnis. Jeetje wat een indrukwekkend boek. Nu heeft Jeroen het meegenomen naar Nederland zodat Maaike het kan lezen, wie het nog meer wil lezen/lenen kan contact opnemen met Jeroen. Zolang het maar wel weer bij mij terug komt natuurlijk!

Na het duiken zijn we richting de vuurtoren op de noordkant gereden. De vuurtoren zelf was niet zo indrukwekkend maar de omgeving wel. Hier hebben we rondgereden en uiteindelijk kwamen we weer uit bij een mooie villa wijk. Je hebt hier echt prachtige huizen! Het verschil is zo groot. Sommige mensen wonen in slecht bijgehouden woningen met golfplaten als dak, andere wonen in de mooiste villa's.

Na onze ontdekkingsreis waren we natuurlijk hartstikke hongerig dus toen zijn we gaan eten bij de pizza hut. Ik had het nooit verwacht te zeggen maar de pizza was echt heel erg lekker! Ik ga proberen daar niet te vaak te eten, maar met Jorick moet ik er natuurlijk ook een keer naar toe.

Donderdag zijn we samen Oranjestad in gegaan om te shoppen. Jeroen heeft daar hele schattige kleertjes gekocht voor de tweeling van Maaike en Michel. Ik kan niet wachten tot ik daar foto's van krijg. Het was donderdag een regenachtige dag dus het kwam wel goed uit om te winkelen. Ondanks de regen was het erg gezellig en hebben we echt een leuke dag gehad. Smiddags zijn we samen met Pommelien en Natalja (twee vriendinnen) en hun hondjes naar Eagle Beach gegaan.

Vrijdag, de laatste hele dag op het eiland is voor Jeroen aangebroken. Sochtends had hij nog een duik gepland. Nu heeft hij zijn Advanced duikbrevet binnen. Als je ooit naar Aruba komt en je wil je duikbrevet halen ga dan naar Happy Divers. Zeker een aanrader :) (even reclame maken natuurlijk). Na het duiken zijn we richting Nicky Beach gegaan. Hier komen de vliegtuigen heel dicht over het strand. En daarna zijn we lekker een hapje gaan eten bij Westdeck. Om de avond af te sluiten hebben we een goed feestje gemaakt op de Highrise. En toen was Jeroen zijn laatste dag/avond op het eiland voorbij..

Zaterdag was het zo ver, inpakken en richting het vliegveld. Pommelien kwam thuis nog even Jeroen gedag zeggen, dat was super lief :)

Het was wel heel gek om Jeroen weg te brengen. Ik heb nog nooit eerder op deze manier bezoek ontvangen en daarna naar het vliegveld moeten brengen. Ik heb het oprecht heel erg leuk gehad met Jeroen. We hebben elkaar beter leren kennen en dat doet me goed.

Toen was ik weer helemaal alleen, ergens ook wel weer lekker moet ik toegeven. Thuis komen in mijn eigen huis, neerploffen op de bank en even helemaal niks hoeven doen. Ook daar kan ik ontzettend van genieten. Maar nu na 1 dag ben ik daar wel weer klaar mee en vind ik dat het tijd is dat Jorick weer thuis komt! Ik kan niet wachten.

Veel liefs!

Groetjes uit Aruba :D

1. Jorick:
    5 oktober 2014
    Ik kom er snel weer aan mops !!