2 maanden Aruba

22 oktober 2014

Bon Dia,

Vandaag ben ik precies twee maanden op het oh zo mooie Aruba. Wat gaat de tijd toch snel. Ik kwam hier twee maanden geleden aan, geen idee waar ik in terecht kwam. Heerlijk vakantiegevoel, lang leven de lol, zon, zee en strand! Ze zeggen dat het vanzelf minder wordt... Ik moet toegeven, dat is wel het geval. Het eiland blijft me verbazen en ik geniet nog elke dag. Maar als ik nu naar Oranjestad rij, in de grote auto, dan rij ik langs de zee en kijk ik er niet eens meer van op. Schandalig eigenlijk. Ik realiseerde mij dat opeens dit weekend. Het is nu alledaags, niet meer zo speciaal als de eerste keer.

Ondanks dat is het hier nog steeds heerlijk hoor! Ik probeer het door middel van deze blog met jullie te delen maar ik heb soms momenten en dan denk ik: Oh waren mijn vrienden/familie maar hier, dit zouden ze geweldig vinden! Ik heb ook nog steeds heimwee. Ik denk ook niet dat dit nog weg gaat. Heb er gelukkig wel vrede mee. Het komt in vlagen en meestal zijn het wel mooie momenten. Opeens realiseer ik mij hoe goed ik het eigenlijk heb in Nederland en dat ik hele lieve mensen om mij heen heb. Ik word er dan wel emotioneel van en ik mis thuis dan ontzettend. Maar gelukkig gaat het gemis daarna weg en voel ik mij juist heel erg geliefd. Dit is mijn eerste keer zo lang van huis, de eerste keer zo lang zonder mijn lieve vader. Het is denk ik heel goed voor mij om dit mee te maken. Het geeft een hoop om over na te denken en het geeft ruimte om mezelf te zijn en te ontwikkelen! Ja Aruba is goed voor mij :)

Oke genoeg zelfreflectie, heimwee en andere dingen. Het is al weer drie weken geleden dat ik voor het laatst geschreven heb dus ik heb weer een hoop te vertellen!

Jorick is inmiddels al weer terug uit Curacau. Na het laatste verhaal ben ik nog een week alleen thuis geweest. Het was een moeilijke week waarin we weinig tot geen contact gehad hebben. Ik was dan ook heel erg blij toen hij zondag avond weer thuis kwam. In die week heb ik steun gezocht bij de meiden hier op het eiland. Leuke dingen doen is dan belangrijk. Ik heb mijn haren laten knippen, feather extensions in mijn haar laten zetten, naar het strand met Body (bulldog puppie) en baasje Pommelien en lekker uit eten geweest. Ik heb me best vermaakt.

Zondag avond kwam Jorick thuis na twee weken training op Curacau en maandag ochtend moest hij meteen al weer aan het werk. Het was helemaal niet leuk om die maandag wakker te worden :( gelukkig was hij snel weer thuis en hadden we daarna dinsdag en woensdag voor onszelf. De tijd voor ons zelf hebben we aangegrepen om alles in werking te zetten rondom een samenlevingscontract. Dit hebben we namelijk nodig want het is de bedoeling dat ik officieel via defensie bij Jorick ingeschreven sta. Anders kan ik niet langer blijven dan 30 juni 2015 en dat is niet handig want we willen bijtekenen. Daar zijn we die week ontzettend druk mee geweest. Uitzoeken hoe of wat en vervolgens de papieren regelen die ik vanuit Nederland nodig heb. Gelukkig hebben papa en Tonny ons hier super goed bij geholpen en konden we alles maandag inleveren bij de notaris. Als het goed is gaan we volgende week tekenen en dan is dat geregeld. Maakt mij blij, maakt Jorick blij, maakt ons blij :D

Nu ben ik druk bezig met het zoeken van een leuk huisje waar Jorick en ik strakjes samen in kunnen wonen. Op het moment wonen we namelijk bij Ivo (collega van Jorick). Hoe of wat is een ingewikkeld verhaal en is niet "blog" waardig. We hebben het hier heerlijk maar willen graag een leuk plekje voor onszelf met een extra kamer waar we vrienden en familie in kunnen ontvangen zodat we deze mooie ervaring kunnen delen! Het is wel nog een hele opgave om iets leuks te vinden. Eerst heel het internet doorspitten en vervolgens contact leggen met de verhuurder. Gelukkig is dat in de meeste gevallen wel al gelukt. Daarna moeten we een verzoek doen bij defensie want zij moeten de woning goed keuren. Blijkt dat sommige verhuurders militairen oplichten, met deze mensen mogen we geen zaken doen (willen we ook niet).

Een hele hoop regel werk maar we doen ons best en houden vol! Dan kan het niet anders dan goed komen. Het lijkt nu in ieder geval allemaal erg snel en goed te gaan.

Nog een leuk nieuwtje. Jorick en ik zijn aan het sporten geslagen. We hebben maandag samen hardgelopen naar het strand, oefeningen gedaan, zwemmen en daarna weer terug hardgelopen. Dinsdag hebben we samen met Pommelien en Pascal beachtennis gedaan. We waren al eens eerder gaan kijken terwijl zij wedstrijden aan het doen waren. Toen zijn we wel benieuwd geworden naar hoe of wat. Daarna hebben we het een beetje laten liggen. Maar gister (dinsdag) hebben we het dus opgepakt. Het was super leuk en we gaan zaterdag meteen meedoen met een toernooi op Eagle Beach. Hartstikke leuk allemaal. Verder is Jorick heel veel aan het sporten met zijn werk en heb ik vanmorgen weer stukje hardgelopen. Zo behoud ik mijn bikini body en blijven we fit ondanks al dat eten en niks doen.

Nou dat was het wel weer voor vandaag!!

Fijne dag allemaal! Veel liefs uit Aruba <3

1. Marjan:
    22 oktober 2014
    2 maanden alweer! Ik vind je wel stoer hoor. Is toch niet niks zo lang van huis. Feather extensions? Foto?
    Zou fijn zijn als jullie een plekje voor jullie zelf vinden. Ik heb een contact op Aruba. Man, woont en werkt daar. Laat maar weten als je telefoonnummer wil hebben.
    Je hebt een bijzondere tijd daar, en je slaat je er goed doorheen. Groetjes Marjan
  2. Papa Cees:
    23 oktober 2014
    Dat klinkt helemaal goed Sophie. Wij kijken ernaar uit om eind januari, begin februari naar Aruba te komen om samen met jullie je verjaardag te vieren. Ik vind dat je het fantastisch doet en dit is een levenservaring welke je de rest van je leven met je meedraagt. Best heftig om meteen dan ruim een jaar ver van huis en je familie en vrienden te zijn zonder dat je daar aan het werk kunt en afleiding hebt. Ik ben trots op je.
    Liefs en kus van je papa
  3. Tonny:
    23 oktober 2014
    Hoi Jorick en Sophie, ik sluit mij volledig aan bij die papa! In een super tempo word je volwassen en nog op een geweldige manier ook. Geniet ervan dan genieten wij aan deze kant van de wereld van jullie verhalen via deze manier en Skype.
    Lieve groetjes Tonny
  4. Nel van Essen:
    28 oktober 2014
    Lieve Sophie. Blij weer even een stukje van je te lezen hoor en het klinkt goed allemaal. Natuurlijk is het allemaal niet even makkelijk maar dat kan ook niet hé.Gelukkig lees ik heel veel positieve en leuke dingen en die heb je zeker nodig nu je zover weg bent. Geniet maar zoveel mogelijk van deze bijzondere tijd samen met Jorick. Veel liefs en een dikke kus voor jullie alletwee hoor!!Groetjes van Nel