Druk druk druk

3 november 2014

Bon nochi everybody,

Ze zeggen dat alles relaxed is op Aruba. Jorick en ik bewijzen het tegendeel. We hebben het ontzettend druk en weer een hele hoop meegemaakt. Waar moet ik beginnen???

Zaterdag hebben we ons eerste beachtennis toernooi gehad. Het was een hele ervaring. Helaas hebben we alles verloren. Op zich ook niet gek aangezien we daarvoor maar 1 keer echt gespeeld hebben. We hebben drie keer gespeeld. Het tweede potje was ontzettend spannend. We stonden 2-6 achter. Uiteindelijk zijn we terug gekomen tot 6-6. We hadden kunnen winnen maar helaas door mijn service verloren, jammer maar waar. Daarna hebben we helaas tot de dag van vandaag niet meer gespeeld. Als de drukte voorbij is gaan we het weer oppakken want ik vind het echt leuk om te doen.

Ondertussen heb ik twee baantjes hier op Aruba. Op het moment ben ik bezig met het decoreren van de twee Renaissance Hotel's, Renaissance Market en met het Marriot Hotel. Dit gebeurd allemaal vanuit Flora en is speciaal voor de kerstdagen. Kerst leeft hier op Aruba en het is nu al een hele happening. Vorige week heb ik allemaal nep bomen in elkaar gezet en voorzien van lichtjes. Vandaag hebben we op locatie gewerkt. We zijn nu bezig in het Renaissance hotel en het wordt een beetje sprookjes achtig. Hartstikke leuk! Als het af is zal ik foto's plaatsen. Het is hard werken maar ik vind het wel heel leuk om mee te werken hier aan. Uiteindelijk kijk je naar het resultaat en kan ik wel zeggen dat ik meegeholpen heb aan deze grote opdracht.

Mijn andere baantje heeft te maken met mijn passie. Ik heb hiervoor bij Ranch Ponderosa gewerkt. Helaas heb ik hier maar drie tourtjes gedaan en vervolgens helemaal niks meer van ze gehoord. Jammer.. Maar nu heb ik iets veel leukers aan de haak geslagen. Ik ga namelijk dressuur les geven op Rancho Jaburibari. Deze ranch is van een Nederlandse eigenaresse die les geeft in dressuur en springen. Ze zorgt goed voor haar paarden en geeft meisjes en jongetjes de mogelijkheid om te rijden zoals wij in Nederland gewend zijn. Aankomende vrijdag is mijn eerste dag! Ik ben heel benieuwd hoe het zal gaan en heb er heel veel zin in! Het is ook heel fijn dat ik ook zelf op de paarden mag rijden wanneer dit uitkomt. Het is altijd anders dan in Nederland maar ik ben heel blij dat ik het rijden hier wel weer kan oppakken! Ik kan nooit lang wegblijven van de paardjes.

Verder zijn Jorick en ik echt goed opgeschoten met de zoektocht naar een huisje en alle andere zaken om hier opnieuw te beginnen. We hebben vandaag ons samenlevingscontract getekend. Dat hebben we eindelijk geregeld! We zijn op het moment bezig met twee huisjes. Eén huisje in Noord, dicht waar we nu wonen, en één huisje in Savaneta, dicht bij Jorick zijn werk. De woning in Savaneta is aan de andere kant van het eiland maar is wel van dezelfde huisbaas. We blijven natuurlijk het liefst wonen waar we nu zitten, de locatie en het huis zijn ideaal. Omdat de woning van dezelfde huisbaas is krijgen we de mogelijkheid om terug te keren naar het huis waar we nu wonen wanneer het vrijkomt. Dit geeft wel een fijn gevoel, als we de woning in Noord huren kan dit namelijk niet.. We zijn dus aan het wikken en wegen maar ik vertrouw erop dat we er wel uit komen. Beide woningen zijn prachtig dat hebben we alvast mee!

Laten we dit verhaal afsluiten met een feestje! Afgelopen weekend was het Halloween. En Halloween wordt hier super goed gevierd! Is verkleed en allemaal leuke feestjes en activiteiten. Jorick en ik hebben hier natuurlijk aan meegedaan en zijn ook verkleed gegaan. Jorick als The Mad Hatter en ik als Cheshire. Beide van Alice in Wonderland. Even wat accessoires kopen en hup in de schmink. We zijn ruim twee uur bezig geweest met het hele proces maar het was het zeker waard! Kijk naar de foto's in het album, het was best goed gelukt. Toen we klaar waren stapte wij in de auto om weg te gaan, hebben we een lekke band.. Zie je ons als zitten? The mad hatter en Cheshire samen een band verwisselen.. Het moest een mooi gezicht zijn. Uiteindelijk alles gelukt en zijn we bij The Mill aangekomen. Hier is het feest Ghosttown georganiseerd. Het was zeker een succes!

Lieve mensen, ik vind het mooi geweest voor vandaag.
Tot snel! Veel liefs vanuit Aruba

1. Papa Cees:
    4 november 2014
    Jullie vermaken jullie prima zo te zien/horen. Wel druk allemaal maar dat geeft weer mogelijkheden om er een leuke tijd van te maken. We kijken er al naar uit om begin 2015 bij jullie langs te komen. Fijn om van tijd tot tijd zo'n mooi verhaal van jullie te lezen. Zo blijven we een beetje aangesloten hoe het met jullie gaat.
    Groetjes Papa & Tonny
  2. Kimberley:
    4 november 2014
    Leuk allemaal Soppie en Jorick! Ben benieuwd naar jullie nieuwe plekje :) En die Halloween outfits vind ik echt geweldig!! Jullie zaten duidelijk in jullie rol! Super dat je lekker met de paardjes kunt werken Soppie, en ook op een manier die prettig voor je is. Have fun lievies xxx
  3. Angela:
    18 november 2014
    Hoi nichie!
    Tot nu toe met veel plezier al je verhalen gelezen! Klinkt alsof jullie het prima hebben daar ! Volgens mij een hele gave ervaring! Wel top van je hoor zo ver van je familie en vrienden! Lekker genieten!! Veel plezier daar! X Angela