Bezoek!

Bon dia,

We hebben weer een hoop beleeft. 22 september is Jeroen aangekomen op het mooie Aruba. Jorick en ik hebben hem savonds samen van het vliegveld opgehaald. Eerst hebben wij het vliegtuig opgewacht bij Nikki Beach. Daar komen de vliegtuigen heel vlak over het strand. Het was een beetje afwachten wanneer het vliegtuig aan zou komen maar opeens was het er en hebben we heel snel nog een foto kunnen maken. Toen hup de auto in en naar het vliegveld. Even wachten en daar was hij dan. Het was hier al donker dus hij heeft toen nog niet veel van het eiland gezien. Diezelfde avond hebben we gezellig bij Pam Pam gegeten. Het is een traditie dat iedereen die op het eiland komt daar de eerste avond een hapje eet. Na het eten zijn we zelfs nog naar de bioscoop geweest. Jeroen kon daar zijn ogen niet meer open houden en is lekker even in slaap gevallen. Begrijp ik ook wel na zo een lange reis..

Dinsdag zijn Jeroen en ik eerst even boodschapjes gaan doen. Die avond heb ik lekker pasta carbonara voor de mannen gemaakt. Jeroen had dit nog nooit gegeten dus eens moet de eerste keer zijn ;) Overdag hebben we heerlijk op het strand liggen bakken. Midden op de dag en natuurlijk veel te warm, slecht ingesmeerd en beide ontzettend verbrand. Maar het was een lekker dagje.

Woensdag heeft Jeroen zijn eerste duik gemaakt. Toen ben ik zelf even gaan snorkelen. Daarna zijn we naar huis gegaan en smiddags met Jorick samen naar The Natural Bridge geweest. Savonds gezellig gegeten bij Tatami. Daar kan je heerlijke sushi eten. Wij hebben daar toen ook de sushi workshop gevolgd.

Donderdag ochtend moest ik zelf werken bij de paarden, Jeroen heeft zichzelf toen sochtends even moeten vermaken. Smiddags gingen we weer naar Moomba Beach aangezien Jorick en Jeroen daar samen een duik gingen maken. Met de boot gingen ze samen met nog wat andere mensen naar een gezonken schip langs de kust. Daar hebben ze samen een mooie duik gemaakt. Ik heb toen samen met een vriendinnetje, haar vriend en hun ontzettend lieve hondje Body op het strand gelegen en gewacht op de mannen. Savonds hebben we heerlijk pizza gehaald en thuis opgegeten. De lekkerste pizza van het eiland :D

Na de pizza zijn we naar het casino gegaan. Het was voor mij de aller eerste keer. Ik vond het een hele ervaring. We zijn begonnen bij de roulette. Daar heeft Jeroen zijn geld verdubbeld. Toen we daar wel weer klaar mee waren zijn we doorgegaan met BlackJack. Jorick heeft daar helaas zijn geld allemaal verspeeld maar Jeroen was weer goed op dreef. Ook daar heeft hij zijn geld verdubbeld. Hij begon met 100 dollar en liep het casino uit met 200 dollar! Lekker! Het was een hartstikke leuke avond. Ik vind het niet zo leuk om te spelen maar ik vind het wel heel leuk om te kijken naar hoe andere spelen en om aan te moedigen.

Vrijdag heeft Jorick een dagje vrij kunnen regelen. We hebben toen eerst maar eens lekker uitgeslapen, dat mag ook wel eens een keertje :) Daarna zijn we rustig aan richting Arikok gereden. Jorick en ik waren nog niet bij the Natural Pool geweest dus daar zijn we toen naar toe gereden via een weg waar we eigenlijk niet met de auto mochten komen. Halverwege zijn we ook omgekeerd en via een andere route gegaan. Het was wel erg spannend en Jorick heeft even bewezen hoe ontzettend goed hij kan autorijden. Ik had het hem zeker niet nagedaan en was al een heel stuk eerder gestrand!. Eenmaal bij de Natural Pool hadden we echt een prachtig uitzicht. Wat een mooie plek zeg! Jorick is bergen gaan beklimmen, de grote berggeit! haha. Ik ben meteen doorgelopen naar de kust en heb daar even rondgekeken. Jeroen kwam mij achterna, ondertussen mooie foto's maken. Uiteindelijk heeft Jeroen een mooi beest in het water ontdekt. Een beetje een kruising tussen een waterslag en een murena. Om het beestje uit zijn holletje te lokken leek het mij wel goed om met een slipper in de buurt te komen. Maar toen ik ongeveer een halve meter in de buurt was kwam het beest opeens het water uit gesprongen. Ik natuurlijk gillen en in paniek. Ik was hartstikke geschrokken. Maar achteraf wel een gaaf moment! Vervolgens probeerde we het nog een keer maar toen trapte die er niet meer in.. geen actie.. toen zijn we maar weer weg gegaan.

Vrijdag avond hebben we heerlijk een visje gegeten bij Marina Pirata. Dat is een restaurant aan de kustlijn. Je zit dan op de stijger en onder je zwemmen allemaal visjes. Deze mag je ook voeren. Echt een leuk plekje. Jeroen en ik hebben daar de Red Snapper gegeten. Dat is een lokaal visje wat in zijn geheel word bereid. Jorick had vis filet in bierbeslag. Ook erg lekker! Als toetje cheesecake en chocolade taart. Omnomnom, genieten!

Na het eten hebben we nog een goede daad verricht. Rond het restaurant liep de gehele avond een kitten te mauwen en te zwerven. Het personeel heeft keer op keer het beestje verjaagd door er water over heen te gooien. Na het eten was het beestje er nog en nog steeds paniekerig. Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om het zo achter te laten. Jorick heeft het beestje gevangen, helemaal nat en koud.. Het arme dier kroop dicht tegen Jorick aan en begon ook lekker te spinnen. Uiteindelijk is het zelfs in zijn armen in slaap gevallen. Oh zo lief! Maar we hadden het gevoel dat het katje bij het gezin hoorde wat tegen over het restaurant woont. Met veel moeite in contact gekomen met het gezin. Het beestje hoorde niet bij hun maar was wel vaker in de straat gezien. Ze hebben aangeboden voor het beestje te zorgen. Met pijn en moeite het katje aan hun afgegeven. Wel weer een goede daad verricht :)

Gister hebben we heerlijk rustig aan gedaan. We hebben uitgeslapen, smiddags zijn we gaan kijken bij wat vrienden die een Beachtennis tournooi hadden. Ze zijn in de finale beland! Echt super goed. Savonds zijn we lekker gaan BBQ'en bij de buren en dat hebben we afgesloten met gezellige bordspelletjes. Daarna zijn we met zijn drietjes nog even naar de Highrise geweest. Drankjes en dansjes gedaan en toen was het wel weer tijd om lekker naar bed te gaan. Het was een gezellige dag.

Toen was het al weer vandaag. We doen vandaag ook lekker rustig aan. Vanmiddag even naar het leguanen park geweest. Ik ben benieuwd naar de mooie foto's die Jeroen heeft gemaakt. Dit keer hadden we zelf de schillen van de meloen meegenomen. Ze waren er gek op en kwamen meteen aangerend om het uit onze hand op te eten. Wat zijn het leuke beestjes!

Waarschijnlijk ben ik heel veel leuke momenten vergeten want we hebben de afgelopen week echt een hele hoop meegemaakt en allemaal leuke dingen gedaan! We zijn in ieder geval heerlijk aan het genieten.

Snel komt er weer een update en de foto's volgen later ;)

Liefs x

1. Sebastiaan:
    28 september 2014
    Leuke verhalen Sophie! Kijk uit naar de foto's. Groetjes aan jorrick en mijn broertje
  2. Marjan:
    28 september 2014
    Making memories is precies wat je doet! Echt heel erg leuk dat je ze vast legt. Ik geniet van de verhalen! Echt tof dat je dit allemaal mee maakt met je grote liefde. Wij hebben een vriend op Aruba wonen en als Thijs niet in Azie zat.........waren we zeker het eiland een keer gaan bezoeken. We kunnen niet alles tegelijk. Het ziet er zo mooi uit. Geniet van je (jullie) jaar! Liefs Marjan
  3. Queenie:
    29 september 2014
    Wat een super leuk verhaal weer:) fijn dat je daar zo geniet!
  4. Nel van Essen:
    29 september 2014
    Hé Sophie!! Wat een verhalen allemaal weer!!!Leuk hoor! Ik kijk alweer uit naar wat er volgt!! Liefs voor jullie alledrie en een dikke knuffel extra voor Jeroen!!