Leguanenpark

21 september 2014 - Oranjestad, Aruba

Bon dia,

Deze zondag hebben we niet stilgezeten. Jorick is gister terug gekomen van een week Curacau. Hij was hartstikke moe want hij had de hele week hard gewerkt in de hitte. Dus we zijn gister lekker vroeg naar bed gegaan, geen wekkertje gezet zodat we lekker konden uitslapen. Het uitslapen ging helaas niet door want vanmorgen vroeg was ik om 08:00 klaar wakker.. Om mezelf nuttig te maken heb ik besloten een lekker ontbijtje voor ons klaar te maken. Dus ik hup uit bed en Jorick kon nog even lekker blijven liggen. Toast met kaas, roerei en bacon! omnomnom!

Na het heerlijke ontbijtje zijn we richting het leguanen park gegaan. Dit is in Oranjestad. Daar verzamelen heel veel leguanen zich op één plek omdat ze daar regelmatig eten krijgen. Wij zijn bij ze in het gras gaan zitten, eerst bleven ze op een veilige afstand van ongeveer 4-5 meter van ons vandaan. Hoe langer we zaten hoe meer leguanen er bij ons in de buurt kwamen. Eerst wat kleintjes die erg nieuwsgierig waren.. Steeds dichterbij gekropen. Toen de kust veilig verklaard was kwamen de grote jongens eraan. Nou je tenen zijn dan niet meer veilig want ze gingen rechtstreeks op die van Jorick af. Op een begeven moment waren we omsingeld door ruim 40 leguanen in allemaal verschillende maatjes.

In totaal hebben we er een uur tot anderhalf uur gezeten en hebben we allemaal nieuwe leguanen vriendjes gemaakt. Ze raakte steeds meer aan ons gewend en werden ook steeds brutaler. Eén kwam zo dichtbij en liet zelfs toe dat Jorick hem kon aanraken.

Het was echt een hele leuke ervaring en we gaan dit zeker vaker doen. Misschien komen ze op een dag zelfs bij ons op schoot zitten ;) zou toch leuk zijn!

Na het leguanen park zijn we stout geweest en random wat mooie hotels binnen gelopen. Het RIU is echt super mooi!! Dus heb je een keer geld teveel en opzoek naar een mooi hotel dan is het een aanrader ;) Als het goed is kan je ook helemaal omhoog het dak op, dat is ons vandaag alleen niet gelukt omdat we de weg niet konden vinden. Volgende keer beter.

Morgen kom mijn neef Jeroen aan, van de week gaan we allemaal leuke dingen doen dus er zal snel weer een nieuw verhaal verschijnen!

Liefs! x

p.s.: Foto's staan weer in het album ;)

1. Nel van Essen:
    22 september 2014
    Hé Sophie! Dat was weer een hele belevenis zeg! Zo leuk al die beestjes om jullie heen!
    Jeroen zit nu echt in het vliegtuig hoor!! Hij heeft er reuze veel zin in!
    Ik wens jullie met elkaar een hele leuke tijd toe en volg de verhalen op je blog!!!Liefs van mij