We zijn weer compleet

1 april 2015 - Savaneta, Aruba

Bon Tardi,

Het is woensdag middag en ik zit heerlijk buiten aan tafel achter mijn laptop. Ondertussen denk ik terug aan de afgelopen dagen. Wat is er nou allemaal gebeurd sinds mijn laatste verhaal. De laatste week heb ik samen met papa en Tonny doorgebracht, Jorick nog steeds op oefening in Amerika. We hebben ons wel prima vermaakt. Zoals ik in mijn vorige verslag schrijf zijn we heerlijk uit eten geweest bij Salt & Pepper op de highrise en zijn wij daarna gezellig naar Moomba vertrokken voor een drankje en een dansje. Altijd leuk op zondag avond.

De dagen daarna hebben wij ook allemaal leuke dingen ondernomen. We zijn naar verschillende strandjes geweest. Eén daarvan was Boca Catalina. Vanaf deze locatie kan je heel mooi snorkelen. Vaak zijn hier zeeschildpadden en zeesterren te vinden naast een mooi scala aan prachtige visjes, koralen en andere zeedieren. Op deze locatie stoppen dan vaak ook de feestboten zodat deze feestgangers ook kunnen genieten van de onderwaterwereld. Zo is de plek te herkennen want het ligt tussen allemaal strandjes in, Aruba bestaat voor een heel groot deel uit strandjes! Maar oke daar gingen wij dus heerlijk relaxen en snorkelen. Normaal kom je daar een hele hoop zeesterren tegen maar dit keer kon ik ze nergens vinden. Had ik papa en Tonny lekker gemaakt met allemaal mooie onderwater avonturen, waren ze nergens te bekennen. Dus ik zwemmen en zwemmen. EN nog meer zwemmen. Uiteindelijk besloot ik nog één poging te wagen en toen kwam ik een eenzame zeester tegen. Die heb ik opgedoken en naar de kust gezwommen. Hebben papa en Tonny toch nog kunnen genieten van de zeesterren!!

Verder hebben we lekker op het strand gelegen en boekjes gelezen, zoals dat al vanaf dag één gaat. Voelt voor mij ook als vakantie op mijn vrije dagen. Want ook zo slijten Tonny en papa hun dagen. Lekker in de tuin of op het strand. Boekje lezen, beetje zwemmen, beetje met hun telefoon spelen, drankje drinken, snacken en weer lekker boekje lezen. Het is wel een leuk gezicht! Papa zit de hele dag lekker in zijn zwembroekje buiten, in de schaduw, en is ondertussen al bruiner dan ik ben.

Ook zijn wij naar de Natural Bridge geweest en heb ik een stukje van de noordkust laten zien. In dit deel ga ik zelf regelmatig paardrijden dus ik ken daar wel de weg. Het was een rustige dag, de golven waren niet zo hoog als normaal. Dat was wel jammer want het is een spectaculair gezicht als de golven over de rotsen heen komen! Prachtige foto's gemaakt! We zijn ook nog bij de Ayo Rockformation geweest, Dit is een plek waar veel rotsen zijn (duhhh) en daar kan je tussen door, op of onderdoor klauteren. Een mooie plek om te zijn!

Ik heb ook weer een lesje Papiamento gehad. Dit keer gelukkig wel het één en ander geleerd. Wat precies moet ik wel weer even doornemen want het is wel weer een beetje weggezakt de afgelopen week. De lessen zijn wat rommelig. Veel mensen praten er door heen en dat is wel storend. Maar de docent doet wel zijn best om het voor ons interessant te houden. In ieder geval een stuk beter dan de eerste les die ik heb gehad...

Het laatste weekend zonder Jorick ben ik lekker op stap geweest met vriendinnen van hier. Hartstikke gezellig. Drankjes en dansjes vind ik altijd leuk! Eigenlijk was ik van plan het niet zo laat te maken maar uiteindelijk toch pas 02:30 naar huis toe.. Het was echt een leuke avond. Die zondag kwam Jorick eindelijk weer naar huis. Pas savonds laat zou hij aankomen dus ik ben met wat meiden uit eten geweest bij de Pam Pam. Altijd beter om in gezelschap de aftellende uurtjes door te brengen dan alleen. Na het eten nog even gekletst en toen richting huis, Jorick ophalen! Wat was het heerlijk om hem weer te zien. Papa en Tonny hadden besloten ons wat privacy te geven en zijn voor ons speciaal twee nachtjes in een hotel gegaan. Heerlijk om gewoon eventjes samen met Jorick te zijn!

Helaas moest hij maandag en dinsdag gewoon weer aan het werk. Vandaag heeft hij vrij tot volgende week maandag. Dus deze dagen gaan we heerlijk van elkaar genieten en leuke dingen doen met ons bezoek! We zijn daar maandag al mee begonnen. We zijn toen uit eten geweest bij Bingo's. Eerst langs papa en Tonny in het hotel en daarna gezellig met zin vieren op pad. Heerlijk gegeten. Dinsdag zijn we naar Nikki Beach geweest en hebben daar genoten van Happy Hour en een ondergaande zon. Daarna boodschapjes gedaan en thuis lekker gegeten. Dinsdag avond is ook onze foster kat Minou opgehaald. Hopelijk blijft ze op dit adres en is dit haar forever home. Ze is een lange tijd bij ons geweest, vanaf december, en het was nu wel echt tijd voor haar om te gaan. Drie volwassen katten in huis is toch best veel en doordat het tussen Minou en Diego niet zo goed ging was er veel spanning in huis. Nu is de rust weer terug en is het alleen Jorick en ik met onze twee katjes Donnie en Diego <3 Compleet!

Vandaag zijn wij de dag ook goed begonnen. We hebben gezamenlijk ontbeten met afbakbroodjes en croissants. Lekker met bacon en roerei. Genieten toch? Daarna met zijn allen de auto in en op pad om Arikok te verkennen. Jorick en ik kennen het park ondertussen al maar het is altijd leuk om daar rond te rijden. Lekker scheuren, slippen en driften! We zijn naar de grotten geweest en sommige waren ook open zodat wij er in konden. De laatste twee grotten waren helaas gesloten. Wel kwamen we daar twee baby geitjes tegen. Ze waren heel klein en tenger en lagen in een hoekje achter een muurtje. Het leek bijna alsof het einde voor hun al was gekomen. Natuurlijk moeten wij dierenvrienden dan te hulp schieten. Ze reageerde lichtelijk op aanraking en ik heb geprobeerd ze wat te laten drinken. Het maakte de situatie niet veel beter. Eén geitje, de kleinste, lag in de zon. Ik probeerde het beestje op te pakken zodat ik het in de schaduw kon neerleggen. Toen ik het optilde begon het opeens wild te schreeuwen naar zijn moeder, die gelukkig ook antwoordde! Positief teken want dat betekend dat ze niet alleen zijn. Geitje neergezet en beiden begonnen ze rond te lopen. Wij zijn toen snel weg gegaan zodat mama geit weer naar haar baby's kon. Hopelijk komt zo alles goed en zijn ze nu weer veilig bij elkaar.

Toen was het weer tijd om naar huis te gaan. Vanmiddag moet ik werken bij de ranch dus een beetje op tijd naar huis toe zodat we nog even kunnen bijkomen thuis van deze gezellige dag. We hebben onderweg terug nog lekker een ijsje gegeten bij Rits, dat is een restaurant naast de weg.

Nou ik ga mijn verhaal weer afronden. Bedankt voor het lezen en tot snel!

Veel liefs!

1. Angela:
    3 april 2015
    Leuk weer allemaal!! Geniet nog even goed van alle momenten met papa en Tonny! X
  2. Marjan:
    8 april 2015
    Ik geniet altijd van je reisverslagen! je vader en Tonny op het eiland........en dat ze nu óók kunnen zien hoe jullie je leventje hebben opgebouwd in Aruba, is natuurlijk helemaal fantastisch! Ze kunnen trots zijn op jou en Jorick!! Ik zag op FB dat ze hebben genoten en onder het genot van een borreltje hoor ik ook graag hun verhalen.
    Veel plezier met je niggie en vriend! Liefs
  3. Chris:
    9 april 2015
    Soms ben jij wat laat met schrijven en nu ben ik wat laat met lezen, maar blijf het zo leuk vinden om je avonturen ook mee te krijgen vanuit ons koude kikkerlandje.