Papa Tonny en Diego op bezoek

22 maart 2015 - Savaneta, Aruba

Dag lieve lezers <3

Ik had aangenomen vaker te schrijven, niet helemaal gelukt i guess.. Maar hier ben ik weer en ik heb wel weer een hoop te vertellen!

Na alle drama en gedoe met de auto's en met de kites was het voor ons tijd om nog even te genieten. Jorick heeft mij zondag 8 maart goed verrast!! Het is ook zo een lieverd. Opeens zij hij: "morgen heb ik een verrassing voor je". Ik ben veel te nieuwsgierig voor verrassingen dus ik heb natuurlijk doorgevraagd: "oh? wat gaan we doen dan?" dat wou hij natuurlijk niet vertellen. Opzoek naar hints: Hebben we het al eerder gedaan? Nee, Is het sportief? Ja, Heb jij het al eens eerder gedaan? Ja, Hebben we het er al een keer over gehad? Nee.. Zoals je kan begrijpen wist ik niet helemaal wat ik moest verwachten... Ik dacht eerst dat we zouden gaan kiten, maar dat hebben we beide al vaker gedaan. Wat is dan sportief en heeft Jorick wel al gedaan en ik niet? Toen kwam ik zondag ochtend tot de conclusie dat het skydiven moest zijn.. Nou ben ik een grote angsthaas met ontzettend hoogtevrees en vind ik vliegen maar helemaal niks.. Dus we zaten in de auto richting de locatie en laat daar precies ook een tentje zitten die skydiven regelt. Ik heb de hele rit nagedacht of ik dit wel zou willen en hoe ik het dan moet brengen als ik het niet wil en hoe Jorick dan zou reageren. Uiteindelijk na een tijdje rijden komt het bord "SKYDIVING ARUBA" in zicht. Ik heb hartslag 300 en voel me ontzettend zenuwachtig en opgelaten. Jorick kijkt mij aan en moet lachen. We rijden zo het bord voorbij en het tentje ook. Pff wat een opluchting, we gaan niet skydiven. Oké wat zijn dan de opties? Nou ik had echt geen idee en besloot om het maar gewoon te laten gebeuren.

We rijden een terrein op. Prachtige mooie vakantie villa's. Sowieso een prachtig terrein met een mooie onderhouden tuinen etc. Wat is dit nou weer? Hij parkeert de auto, we stappen uit en ik volg Jorick braaf. Zie ik tot groot genoegen een bordje met "spa". Oh wat zou dat heerlijk zijn. Ik heb al lange tijd last van mijn rug en een dagje ontspannen zou ik goed kunnen gebruiken. We lopen naar de receptie en onze namen zijn al bekend. De verrassing is een dagje Tierra del sol met een heerlijke zweedse massage van 50 (!!) minuten. Genieten dus. Ik helemaal door het dolle. Snel naar de kleedkamers, bikini aan, lekker relaxen aan het zwembad op de heerlijke ligbedden. We hebben een plate met nacho's besteld en zo heerlijk wat uurtjes gelegen. Boekje lezen, relaxen, zwemmen, kletsen en op en top genieten. Toen was het tijd voor de massage. We gingen samen een ruimte in met twee bedden. We werden beide in dezelfde massage gemasseerd. Lekker hoor. Het was echt genieten. Na de massage deed Jorick een deur open naar een prachtige badkamer. Super mooi en luxe. Daar hebben we onszelf opgefrist en lekker een douch genomen tot we bruut verstoord werden. Blijkbaar moest je deze ruimte reserveren en dus ook extra betalen. Nou dan hadden ze die deur wel op slot mogen doen. Wij wisten dat namelijk niet! Gelukkig begrepen ze dat en was er verder geen probleem van gemaakt. Nog even relaxen en toen was het al weer tijd om te gaan. Dit was echt een heerlijke dag!

Helaas vertrok Jorick die maandag naar Amerika met zijn werk. Ze hebben hier een oefening van 3 weken. Best een lange tijd. Stiekem vond ik het wel lekker om eventjes alleen te zijn. Even alleen Sophie en mijn eigen dingen. Geen rommeltjes van Jorick, zelf bepalen wat ik de hele dag ga doen, lekker gossipgirl kijken in de hangmat. Gewoon even tijd voor mijzelf. Hier was ik na 2 dagen wel weer klaar mee, nu mag je wel weer naar huis komen hoor mopje!!

Ondertussen is hij al weer twee weken weg. Gelukkig vliegt de tijd voorbij. De eerste week heb ik veel paardgereden en gewerkt. We volgen een cursus Papiamento. Deze is niet afgelopen woensdag maar die woensdag ervoor begonnen. De eerste les was alles behalve leerzaam. Hopelijk de aankomende les meer geluk. Het was wel een hele aardige man, hij heeft wel een hoop verteld over de voorsprong van papiamento en hoe het onderwijs hier in elkaar steekt. Verder ook een hele hoop over zichzelf. Maar geen woord papiaments geleerd... Ik ben met vriendinnen naar de bioscoop geweest. De film Cinderella. Te schattig en heel mooi verfilmd. Was een gezellige avond. Ook zijn we een avondje lekker uit eten geweest. Ik heb mezelf goed bezig gehouden. Die week heb ik ook goed kunnen skypen met mijn lieve schoonouders. Soms is het best lastig om zo ver weg te zijn van alle lieve mensen uit Nederland. En soms heb je gewoon even behoefte aan een goed gesprek. Ik ben blij dat zij er ook voor mij zijn! Het was erg fijn om zo met ze gesproken te hebben :)

Woensdag 18 maart was het zo ver: papa Tonny en Diego ophalen van het vliegveld. Oh wat was ik zenuwachtig en oh wat was het heerlijk om ze in mijn armen te slaan!! Ze hebben een lange reis gehad en moesten lang wachten op Curaçao maar gelukkig heelhuids aangekomen en gelukkig heeft Diego de reis ook overleefd. Beter dan ik had verwacht zelfs. Hij was gestrest maar zag er wel goed uit. Diezelfde avond kwam hij al lekker op bed knuffelen. Heerlijk, wat heb ik mijn grote vriend gemist zeg! Nou hup de auto in en lekker naar huis. Ik heb meteen een rondleiding gegeven en daarna hebben we lekker bijgepraat buiten aan tafel. Wat fijn om ze weer gewoon dicht bij mij te hebben! Savonds zijn we lekker uit eten gegaan bij Westdeck. Daar hebben we met zijn drieën genoten van een heerlijke avond. Natuurlijk waren Tonny en papa daarna hartstikke moe. Op weg naar huis viel papa ook in slaap in de auto. Die schat. Thuis snel het bedje ingekropen.

Diego vond het moeilijk om zich aan te passen. Donnie kende hij nog wel en daar was hij ook wel prima mee. Maar Minou (de foster) die vind hij maar niks. Ze hoeft maar in dezelfde ruimte te komen en hij begint al te brommen. De afgelopen dagen hebben ze ook al wat aanvaringen gehad. Ik hoop dat dit snel minder word. Vind het maar niks al die spanning in huis.

De afgelopen dagen heb ik veel gewerkt bij de ranch. Vrijdag en zaterdag eigenlijk hele dagen weg geweest. Gelukkig hebben we donderdag lekker kunnen genieten op Moomba Beach. Daarna boodschapjes gedaan en thuis gegeten. En vandaag had ik ook de hele dag vrij. We zijn vanmorgen naar Mangel Halto geweest. Dat is een strandje hier in de buurt. Papa en Tonny hebben daar lekker kunnen snorkelen en ik bruin gebakken in de zon. Het was genieten. Heerlijk muziekje luisteren en boekje lezen op het strand. Lekker niks doen. Vanavond gaan we uit eten op de highrise en daarna eventjes naar Moomba Beach. Daar is het vaak wel gezellig op zondag avond.

Jorick komt over een weekje al weer thuis. Het heeft nu wel weer lang genoeg geduurd hoor. Mis hem ontzettend. Ben heel blij met het bezoek, maar dat vervangt niet mijn moppie waar ik savonds graag naast in slaap val. Kom dus maar snel weer naar huis! In de tussentijd genieten wij hier wel lekker door. Papa en Tonny gaan nog lang niet naar huis.

Dag lieverds! Tot snel

1. Tonny:
    23 maart 2015
    En wat is het heerlijk om hier te zien. Eindelijk hebben we een beeld van het leven van Sophie en Jorick. De plekjes waarvan we hebben gelezen komen tot leven. Ik voel mij hier helemaal op mijn gemak. Veel zon, heerlijk huis met zwembad, en dan die mooie zee. Ondertussen probeer ik wat woordjes te leren in het papiamento, lukt mij nog niet zo goed maar de wil is er.
    Cees en ik hebben een huurauto ( via joricks werk) en dat is echt ideaal. Zo kunnen we doen en laten wat we willen. We hebben dan ook al een deel verkend en zijn op een prachtig strandje uitgekomen waar niemand was.
    Vanavond in de high Rise geweest waar de grote en dure hotels zich bevinden masr ook net uitgaansleven. Super gezellig.
    Ja ik zou echt wel aan het leven hier kunnen wennen.
    Groetjes Tonny
  2. Angela:
    24 maart 2015
    Hey nichie! Wat moet het heerlijk zijn om je vader en Tonny weer te zien! Geniet ervan! En voor je het weet staat Jorick weer voor je neus!!

Liefs, Angela