Het leven is feest!

30 april 2015 - Savaneta, Aruba

Bon dia dushi's!

Statusupdate vanuit Aruba! Wind, nog meer wind, zon en hoge temperaturen! De afgelopen week is het hier ontzettend warm geweest. Normaal is het hier prima uit te houden alleen de afgelopen dagen was het benauwd. Niet fijn. Ondanks dat er voldoende wind is voelt het warmer aan dan anders. Het komt denk ik door het stof in de lucht. Vandaag doet de wind extra zijn best voor verkoeling, dat lukt aardig. Alles wat los in huis ligt vliegt door de lucht!

Mijn lieve zusje Fanny en lieve Jaap zijn helaas al weer naar huis toe. Wat is het raar dat ze weg zijn. Fanny en ik hebben er heel lang naar uitgekeken dat ze naar Aruba zou komen. Saampjes met Jaap en dan gezellig met zijn vieren het eiland verkennen en genieten. Ik was zo blij dat ze eindelijk naar Aruba toe kwamen. Blij om ze op te halen en heel blij om weer te kunnen knuffelen en kletsen. En nu zijn ze weg, het moment is al weer voorbij. De herinneringen zijn gemaakt. Fanny zit in Nederland en ik nog op Aruba. Gek hoor. Maar ik kijk terug op een prachtige tijd. We hebben het zo leuk gehad. Echt genoten. De tijd ging ook zo ontzettend snel. Ik weet dat we op de helft zaten en tegen elkaar zeiden "oh we hebben nog een week". En toen poef! hadden we ze al weer afgezet op het vliegveld. Ik natuurlijk in tranen. Bah wat vond ik het naar om ze te laten gaan.

We hebben de laatste dagen nog van alles gedaan. Vooral veel en lekker gegeten. Pannenkoeken in Oranjestad, uit eten bij Arubaville en Moomba. Dagjes strand en samen naar de vlindertuin. We waren zo vroeg mogelijk gegaan om de vlinders te zien uitkomen. Helaas hebben we dat gemist.. Sommige moesten nog helemaal uit hun pop komen. Je ziet dan opeens de pop een hele rare beweging maken. Dan weet je al genoeg, tijd om uit te komen! Nog steeds duurt dit hartstikke lang en hier hadden wij natuurlijk geen geduld voor.

Fanny en Jaap hebben ook gekeken bij de Funstacle Masters. Dit is een wedstrijd waar ik samen met vier vriendinnen aan heb meegedaan. Het was 5 km hardlopen met allemaal obstakels tussendoor. We moesten over pallets kruipen, door grote lege vuilcontainers en onder kabels door. Ook het Korps Mariniers had een deel van de obstakels geregeld. We zijn vier keer het water over gegaan. Het was vies slootwater, zout maar oh zo vies. Het eerste obstakel was via verschillende touwen naar de overkant komen. Dit was al terror. De meeste vielen gelijk al in het water. Ik heb halverwege goed doorbracht en daarna helaas ook in het water beland. Het tweede obstakel moesten we via een touw door het water heen naar de overkant. De bodem was zo modderig en drassig dat het een hele prestatie was om niet je schoenen kwijt te raken. Eenmaal aan de overkant moesten we via een palletbrug naar de overkant. Zo snel mogelijk over de pallets heen rennen anders zakken ze onder water en dan is het heel lastig om naar de overkant te komen. Dit was een eitje en we stonden zo met zijn alle aan de overkant. Het laatste obstakel was klimmen en klauteren onder een brug door naar de overkant. Ze hadden een heel groot net opgehangen en via dit net konden we dan naar de overkant klimmen.

We hebben het echt als team volbracht. Tijd maakt niks uit zolang we maar een leuke tijd hebben. Nou dat hebben we zeker wel gehad. Ik heb echt onwijs gelachen. Volgende dag wel spierpijn natuurlijk maar dat was het zeker waar. Wat ik ook leuk vond is dat de jongens die ik normaal aanmoedig bij wedstrijden (collega's van Jorick en Jorick natuurlijk ook) dat die nu mij konden aanmoedigen! Zij moesten helpen bij de obstakels dus er waren ook veel bekenden. Het was heel erg gezellig! Achteraf heb ik Jorick ook een beetje meegeholpen met afbouwen en daarna heeft Jaap mij opgehaald. Zat ik naast hem te stinken naar sloot! haha.

Ondertussen was ons volgende bezoek al aangekomen op Aruba. Friso en zijn vriendin Paria. Friso is een collega van Jorick. Ik vind het erg leuk dat ze hierheen gekomen zijn. Jorick is ook hartstikke blij. De afgelopen periode is voor mij al erg veel bezoek geweest maar voor Jorick een stuk minder terwijl Jorick ook graag Aruba wil laten zien aan familie en vrienden. Ik kan het goed begrijpen en ben ook heel blij dat Friso en Paria deze kant opgekomen zijn voor hem. Gelukkig kan ik het goed met hun vinden en maken we een hoop leuke dingen mee. Helaas is het ook voor hun al weer bijna tijd om naar Nederland te gaan. Overmorgen is het al weer zo ver. Gelukkig kunnen we terugkijken op een hele hoop mooie feestjes!

We hebben hier op Aruba ook koningsnacht gevierd. Er was niet een speciaal feestje maar omdat het op een zondag viel hebben we bij Moomba een mooi feestje ervan gemaakt. Bijna iedereen van de kazerne was er. Met een hoop drankjes was het dan ook een groot succes. Wat een gezelligheid. We zijn sowieso veel uitgeweest. Samen gaan Jorick en ik bijna nooit stappen maar met vrienden vind ik het echt leuk om op stap te gaan. We zijn ook naar de Jolly Pirate geweest. Dit is een feestboot. Je hebt hier open bar en kan eigenlijk gewoon twee uur lang zo veel drinken als je wil. Hier gaat het eigenlijk ook om.. Haha. We hebben genoten van een mooie zonsondergang met heel veel cocktails. Daarna zijn we gaan stappen op highrise. Hier was niet veel te beleven dus zijn wij naar huis gegaan. Afgesloten met singstar. Prima voor een donderdag avond!

Afgelopen dinsdag hebben wij quads gehuurd. Friso en Paria één en wij één. Eén groot feest want die mannen konden zich nu eens goed uitleven in het ruige deel van Aruba. Het was echt zoo leuk! Driftend Aruba door. Alle plekken en paden waar het mogelijk was hebben wij onveilig gemaakt. We zijn op plekken geweest die wij nog nooit gezien hadden. Op een begeven moment ook een grote zandvlakte met duinen. Dit was helemaal leuk. Scheuren en nog harder de heuvel op en heuvel af. Ik achter op en ik vloog alle kanten op. We hebben zo hard gelachen. We zijn via paadjes gegaan wat eigenlijk geen pad was. Alleen maar grote stenen en gaten in de "weg". Het was een uitdaging maar we hebben het gehaald zonder iets kapot te maken. We zijn naar Natural Pool geweest en hier hebben we ons even op kunnen frissen en hup weer door!

Aan het einde van de rit zijn we naar een modder achtige zoutvlakte gereden. We waren eerst langs huis geweest om te douchen want we waren echt heel erg vies. Heel bruin ook opeens! haha. Maar daarna dus die vlakte ontdekt. Natuurlijk konden we het niet laten om daar ook nog eventjes te spelen. Geen moment stilgestaan bij het feit dat je natuurlijk vast komt te zitten in de modder, je van je quad af moet stappen, zelf wegzakt in de modder en vervolgens ook nog de quad uit de modder moet trekken waardoor alles en iedereen helemaal onder stinkende, vieze en plakkerige modder kwam te zitten. De quad was zo vies dat toen we eenmaal op de weg waren overal klodders modder door de lucht vlogen. Het was hilarisch! We hebben onszelf afgespoeld in de zee en de quads vies ingeleverd bij het verhuurbedrijf. Gelukkig was het geen probleem.

Die avond zijn Paria en Friso zelf op stap gegaan en hebben Jorick en ik sushi gehaald en op het strand opgegeten. Een romantische strandwandeling gemaakt en goed gepraat. Daarna zijn we naar de film geweest. Child 44. Ik vind het wel een aanrader. Kijken dus! haha

Tussen al dit leuks hebben we nog meer leuk gedaan. Jorick en ik zijn met wat mensen van de kazerne gaan duiken. Het werd georganiseerd vanuit de kazerne samen met Jeffrey van Happy Divers. Die dag zijn we met de boot weggeweest en hebben we twee duiken gemaakt. Een aantal hadden speren mee om op Lionfish te kunnen jagen. Dit zijn giftige vissen maar zijn erg lekker en gelukkig niet meer giftig als je ze opeet. Verder zijn ze een bedreiging voor de zeebeestjes hier dus kan het geen kwaad als er een paar minder zijn. Ik heb erg genoten van de duiken, we hebben weer een hoop moois gezien en het was leuk om samen op pad te zijn.

Laat me goed denken, wat hebben we nog meer gedaan? Een hele hoop maar ik kan er even niet meer opkomen. Ik schrijf jullie snel weer!

Te despues (tot ziens) Ayo (daaaaag)

1. Joska:
    30 april 2015
    Meis wat een heerlijke tijd weer!! Als ik dat zo lees heb ik zooo zin om terug te komen met Chris en lekker te genieten van het mooie weer, fijne mensen en ultieme vakantie gevoel!!

Geniet er nog van! Maak veel foto's en sla alle mooie herinneringen op in je geheugen. Dit pakken ze nooit meer af!

Liefs uit Zeeland
  2. Chris:
    1 mei 2015
    Wat schrijf je jouw belevenissen toch weer beeldend op. Ik zie jullie helemaal gaan op die quads en vooral helemaal vast komen te zitten. Daar hebben Joska en Ik op onze roadtrip ook ervaring mee gehad, maar dan met de camper op het strand. Wat een gave foto's ook en je filmpje op facebook. Het lijkt me echt super om daar te duiken.

Blijven schrijven hoor! vind het super om je avonturen te lezen! :)